HOME  |  WEGWIJZER   |   CONTACT   |   MIJN GEGEVENS   |   ZOEKEN

INLOGGEN   |   WORD GRATIS LID!

  • SuperVoices 2018
  • VoicEmail
 
 
   
       
 

    HOTLINKS

ZING.NL - GOEDE DOEL

 
Zing.nl werkt sinds 1999 voor het goede doel. SuperVoices zingt dit jaar voor Stichting Ambulance Wens Nederland om daarmee de belangrijke activiteiten van deze stichting onder de aandacht te brengen van de 600.000 collega-zangers en -zangeressen in Nederland.

 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
SuperVoices Informatie
Informatiedesk
Koor / Zanggroep in de Buurt
Vocale abonnementen
Inschrijven SuperVoices

   

Zingen voor het Goede Doel

 
       
Sinds 1999 staan de activiteiten van Zing.nl in het teken van het goede doel. SuperVoices zong de afgelopen jaren voor: War Child, het Aids Fonds, Mensen in Nood, Artsen zonder Grenzen, het Prins Bernhard Cultuurfonds, Musicians without Borders, Stichting Doe Een Wens, Stichting Hulphond, Faria Clowns, De Zonnebloem, de Voedselbank, de Hartstichting, de Nederlandse Brandwonden Stichting, het Prins Bernhard Cultuurfonds, Stichting Jarige Job en Stichting Movement on the Ground. Het Goede doel is voor dit jaar is Stichting Ambulance Wens Nederland.
 
 
   

Wat doet Stichting Ambulance Wens Nederland?

 
   
 
   
 

Stichting Ambulance Wens Nederland is een groep van 270 medisch geschoolde vrijwilligers die dagelijks gratis laatste wensen vervullen van immobiele (mensen die afhankelijk zijn van ambulancevervoer) terminale patiŽnten met behulp van speciaal daarvoor ontwikkelde ambulances.
De naam komt voort uit het idee om de laatste wens van terminale patiŽnten te vervullen met vrijwilligers en een eigen ambulance. Er zijn nog teveel patiŽnten die overlijden zonder dat ze echt alles hebben kunnen afsluiten. Eťn van die oorzaken is het onvermogen bepaalde wensen te realiseren doordat de patiŽnt niet langer mobiel is en andere bestaande voorzieningen hiertoe tekort schieten.

Een gebeurtenis tijdens het werk van Kees Veldboer, ambulance chauffeur (en tevens oprichter van de stichting) werd de aanleiding voor de oprichting

  van de stichting. Kees Veldboer maakte in Rotterdam tijdens een ambulancerit de laatste wens mogelijk van de inmiddels over-
leden, voormalig zeeman de heer Stefanutto. Deze patiŽnt wilde zo graag nog ťťn keer op een schip varen, aldus geschiedde. Andere voorbeelden van wat de stichting voor mensen met een levensbe-
dreigende ziekte en een korte
   

levensverwachting zou kunnen betekenen, zijn: een bezoek aan het strand, een bezoek aan een naaste die zelf ook niet meer mobiel is, het bezoek aan een bepaalde plaats waar de patiŽnt bijzondere herinneringen aan heeft, etc. Eenvoudige zaken. Maar ook meer uitgebreide wensen zijn mogelijk om te realiseren. Hierbij valt te denken aan het maken van een boottocht, bezoek aan een concert, attractie en dergelijke. Vanzelfsprekend gebeurt dat alles onder begeleiding van professioneel ambulancepersoneel en een ambulance met comfortabele brancard.
 

 
  De missie van de stichting is om iedere terminale patiŽnt die aandacht te geven die hij/zij verdient, zodat de patiŽnt niet hoeft te overlijden zonder dat ťťn laatste wens is gerealiseerd. Door het meemaken van deze gebeurtenis kan er wellicht voor de patiŽnt zelf en diens omgeving weer een beetje licht komen in die laatste dagen. Echter omdat er maar ťťn wens de laatste kan zijn en we die graag aan iedere patiŽnt gunnen helpen we iedere patiŽnt maar ťťn keer! Dat is wat wij willen bereiken. Levenskwaliteit toevoegen aan die laatste periode, zodat een klein deel van de ellende even opzij gezet kan worden.

Weet u iemand die wij kunnen helpen met een laatste wens vul dan het formulier in op onze site.
 

 
     

Volg SuperVoices via:

 
     
  Facebook           Twitter           YouTube  
 
 
 

Samenwerking

 
     
   
     
Zing.nl maakt steeds voor een of twee jaren afspraken met een goed doel over wederzijdse samenwer-king. Bij het maken van die af-spraken speelt een belangrijke rol dat beide partijen geen winst-oogmerk hebben.
 
Enerzijds brengt Zing.nl het goede doel breed en langdurig onder de aandacht van Zingend Nederland.
Zo levert Zing.nl, onder meer via  SuperVoices, een belangrijke bijdrage aan de naamsbekendheid
en activiteiten van het goede doel. Zing.nl brengt het goede doel onder de aandacht via de haar ten dienste staande kanalen en uitingen:

  • Een uniek bestand van ruim 13.000 koren en 55.000 individuele zangliefhebbers.

  • De grootste vocale site van Nederland (ruim 200.000 bezoekers per jaar).

  • VoicEmail, de maandelijkse gepersonaliseerde e-mail nieuwsbrief aan Zingend Nederland (oplage 17.500).

  • SuperVoices, een grootschalige meezingdag met zo’n 900 deelnemers en bezoekers uit heel Nederland met een eigen promo/ verkoopstand op Vocal Plaza, een dankwoord/werving door de  ‘ambassadeur’ van het goede doel tijdens het avondconcert op het grote podium en een flyer in de take away bag (oplage 1.000).

  • Vermelding promotekst in de SuperVoices Deelnemersgids, een eigen advertentie/pagina (oplage 1.000) en persberichten.

  • Vermelding op de SuperVoices live-CD.
 
In het kader van deze PR-acties wordt het goede doel mogelijkheden geboden voor de werving van leden, vrijwilligers en donateurs. Tijdens SuperVoices komt daarnaast nog extra opbrengst beschikbaar door de verkoop van producten via de stand van het goede doel. Er gaan voorts 100 gratis exemplaren van de live-CD naar het goede doel. Op haar beurt brengt het goede doel Zing.nl en met name SuperVoices onder de aandacht bij haar leden en dona-teurs. Het goede doel levert van haar kant zo een belangrijke bijdrage aan het voortbestaan van SuperVoices, door de deelname van haar leden en donateurs aan dit leukste zangfeest van Nederland.
 
 
  ©  Niets uit deze site mag zonder toestemming worden gekopieerd
© ZING.NL -

TERUG NAAR PAGINA-TOP   |   PRINT PAGINA

Design: IMAE INFORMATIE INNOVATIE